آشنايي با بلوک هاي تايمينگ
آموزش های رایگان
بلوک هاي تايمينگ از اهميت ويژه اي در لب ويو برخوردار هستند ما در اين فصل و متناسب با سطح آموزش ها با تعدادي از اين بلوک ها آشنا خواهيم شد و با ذکر مثالهايي سعي خواهيم کرد تا کاربرد آن در برنامه ها را برايتان واضح تر کنيم.
آشنايي با بلوک هاي تايمينگ
بلوک هاي تايمينگ از اهميت ويژه اي در لب ويو برخوردار هستند ما در اين فصل و متناسب با سطح آموزش ها با تعدادي از اين بلوک ها آشنا خواهيم شد و با ذکر مثالهايي سعي خواهيم کرد تا کاربرد آن در برنامه ها را برايتان واضح تر کنيم. در ابتدا با بلوک Wait ms آشنا خواهيم شد
به وسيله اين بلوک قادر خواهيد بود به اندازه مقدار سيمکشي شده به ورودي آن بر حسب ميلي ثانيه تاخير اجرا کنيد.
(Function ---> Programming --->Timing --->Wait(ms
به وسيله اين بلوک قادر خواهيد بود خروجي بر حسب ميلي ثانيه داشته باشيد.براي درک بهتر اين بلوک به مثال صفحه بعد دقت کنيد
Function --->Programming --->Timing --->Tick Count
مثال بايين را در کامپيوتر خود ترسيم کنيد.در اين مثال يک عدد مرجع را در نظر ميگيريم و با کمک يک حلقه لوپ ميخواهيم ببينيم چند ثانيه طول ميکشد تا عدد تصادفي بوجود آمده برابر با عدد مرجع ما شود. همچنين تعداد دفعاتي که حلقه تکرار شده است را هم خواهيم داشت. اما فاصله زماني لحظه اجرا شدن برنامه تا پايان آن را چگونه بايد اندازه بگيريم؟ بهترين روش استفاده از Tick Count خواهد بود. در ابتدا ما يک فلت سيکوئنس را به مثال اضافه کرديم و با راست کليک و انتخاب گزينه Add Frame After دو فريم را به آن اضافه ميکنيم. سپس طبق آموزشهاي صفحه قبل دو بلوک Tick Count را به مثال اضافه ميکنيم که يکي را در فريم اول و دومي را در فريم سوم قرار ميدهيم. در فريم دوم توسط Random Number يک عدد تصادفي بوجود آمده و در عدد 10000000 ضرب کرديم و با استفاده از بلوک Round To Nearest عدد بوجود آمده را رند ميکنيم تا اعشاري نباشد
عدد بوجود آمده را توسط بلوک Not Equal با عدد مرجع خود مقايسه ميکنيم. در صورتي که ورودي ها با هم برابر نباشد در خروجي مقدار True ظاهر خواهد شد.بر روي ترمينال تکرار حلقه راست کليک کرده و مقدار Continue If True را انتخاب کنيد. با اين کار تا زماني که دو عدد با هم برابر نشده اند حلقه تکرار ميشود. دقت کنيد که چون ما در اين مثال تز فلت سيکوئنس استفاده کرديم بلوک ها به ترتيب اجرا خواهند شد. پس از برابر شدن عدد بلوک سوم اجرا خواهد شد. در حلقه اول و حلقه سوم از کلاک CPU نمونه برداري شده و توسط بلوک Subtract اين دو از هم کم ميشوند و در نهايت توسط بلوک Divide بر هزار تقسيم ميشود تا عددي بر حسب ثانيه به شما بدهد. دقت کنيد که مقدار کلاک پردازشگر در فريم سوم بزرگتر از فريم اول خواهد بود بننابراين سيمکشي برعکس به شما عددي خارج از انتطار خواهد داد.
>
دیدگاهها
خواهش میکنم. بزودی آموزش های جدید در سایت قرار خواهند گرفت
بابت زحماتتون ممنونم اگه میشه سایر بلوک های تایمینگ رو هم با ذکر مثال توضیح بدین...
سلام
مشکل را ذکر نکردید!
خوراکخوان (آراساس) دیدگاههای این محتوا